Памятаеце дзіця-гэта асоба і неабходна паважаць яго, не душыць яго жадання і інтарэсы, але ў выпадку неадэкватных жаданняў і інтарэсаў ўмець знайсці мудры выхад са становішча і тлумачэнне.
Калі вы хочаце мець добрыя ўзаемаадносіны з дзецьмі, то прытрымлівайцеся наступных парад:
1. Не песціце дзіцяці, вы яго гэтым псуеце. Не абавязкова рабіць усё, што запытвае дзіця. Ён проста адчувае вас.
2. Не бойцеся быць цвёрдымі з дзіцем. Ён аддае перавагу менавіта такі падыход. Гэта дазваляе яму вызначыць сваё месца.
3. Не адказвайце на дурныя і бессэнсоўныя пытанні. Калі вы будзеце гэта рабіць, то неўзабаве выявіце, што дзіця проста хоча, каб вы ўвесь час ім займаліся.
4. Не дазваляйце дрэнным звычкам прыцягваць да дзіцяці празмерную долю вашай увагі. Гэта толькі натхніць яго на іх працяг.
5. Не рабіце для дзіцяці і за дзіця тое, што ён у стане зрабіць для сябе сам. Ён можа працягваць выкарыстоўваць вас у якасці прыслугі.
6. Не патрабуйце ад дзіцяці неадкладных тлумачэнняў, навошта ён зрабіў тое ці іншае. Ён часам і сам не ведае, чаму паступае так, а не інакш.
7. Не падвяргайце занадта вялікага выпрабавання яго сумленнасць. Будучы запалоханым, ён лёгка ператвараецца ў лгуна.
8. Няхай яго страхі і асцярогі не выклікаюць у вас непакой. Інакш ён будзе баяцца яшчэ больш. Пакажыце яму, што такое мужнасць.
9. Не давайце абяцанняў, якіх вы не можаце выканаць-гэта пахісне яго веру ў вас.
10. Ня будзьце непаслядоўнымі. Гэта збівае яго з панталыку і прымушае ўпарта спрабаваць ва ўсіх выпадках пакінуць апошняе слова за сабой.
11. Ня чапляйцеся да дзіцяці і ня бурчыць на яго. Калі вы будзеце гэта рабіць, то ён будзе вымушаны абараняцца, прыкідваючыся глухім.
12. Не спрабуйце чытаць яму навучанні і натацыі. Вы будзеце здзіўлены, адкрыўшы, як пышна ён ведае, што такое добра і што такое дрэнна.
13. Ніколі нават не намякайце, што вы дасканалыя і бясхібныя. Гэта дае яму адчуванне марнасці спроб зраўняцца з вамі.
14. Не хвалюйцеся занадта моцна, калі дзіця кажа: "Я вас ненавіджу". Ён не мае літаральна гэта на ўвазе. Ён проста хоча, каб вы пашкадавалі аб тым, што зрабілі яму.
15. Не прымушайце дзіцяці адчуваць, што яго правіны-смяротны грэх. Ён мае права рабіць памылкі, выпраўляць іх і здабываць з іх ўрокі. Але калі вы будзеце яго пераконваць, што ён ні на што не прыдатны, то ў будучыні ён, наогул, будзе баяцца нешта рабіць, нават ведаючы, што гэта правільна.
16. Не забывайце, дзіця любіць эксперыментаваць. Такім чынам ён спазнае свет, таму, калі ласка, упакорцеся з гэтым.
17. Не спрабуйце абмяркоўваць яго паводзіны ў самы разгар канфлікту. Па некаторых аб'ектыўных прычынах яго слых прытупляецца ў гэты час, а яго жаданне супрацоўнічаць з вамі становіцца нашмат слабей. Будзе нармальна, калі вы распачнеце пэўныя крокі, але пагаворыце з ім пра гэта некалькі пазней.
18. Не папраўляйце дзіцяці ў прысутнасці старонніх людзей. Ён зверне значна большую ўвагу на ваша заўвага, калі вы скажаце яму ўсё спакойна з вока на вока.
19. Не забывайце, што дзіця не можа паспяхова развівацца без разумення і адабрэння, але пахвала, калі яна сумленна заслужана, часам усё ж забываецца. А наганяй, здаецца, ніколі.
20. Дайце дзіцяці адчуць што ён нарадзіўся ад вашай любові адзін да аднаго, а не толькі ад сэксуальнага задавальнення. Сваркі паміж бацькамі траўміруюць псіхіку дзіцяці.
21. Калі дзіця бачыць, што вы любіце больш брата або сястру ён вам не будзе скардзіцца. Ён будзе нападаць на таго, каму вы больш надаеце ўвагу і любові. У гэтым ён бачыць справядлівасць.
22. Дзіцяці цікавы супрацьлеглы падлогу. Калі вы гэта будзеце ігнараваць і не растлумачыце, як яму паступаць, і што яму рабіць са сваімі пачуццямі, то яму пра гэта раскажуць яго аднагодкі і старэйшыя хлопцы. Ці будзе вам ад гэтага спакойна?
23. Не спрабуйце ад дзіцяці адкараскацца, калі ён задае адкрытыя пытанні. Калі вы не будзеце на іх адказваць, ён, наогул, перастане задаваць іх вам і будзе шукаць інфармацыю дзесьці на баку.
24. Дзіця адчуваю, калі вам цяжка і цяжка. Не хавайцеся ад яго. Дайце яму магчымасць перажыць гэта разам з вамі. Калі вы давяраеце яму - ён будзе давяраць вам.
25. Ставіцеся да дзіцяці так жа, як вы ставіцеся да сваіх сяброў. Тады ён стане вашым сябрам. Запомніце, што ён вучыцца, больш пераймаючы прыкладаў, а не падвяргаючыся крытыцы.
26. Дзіцяці важна ведаць ад вас што правільна, а што не. Але больш за ўсё яму важна ўбачыць у вашых учынках пацверджанне таго, ці разумееце вы самі што правільна, а што не.
Памятаеце! Дзіця паступае, робіць так як ён бачыць! А не так як ён чуе. І колькі б вы яму не казалі што гэта ці тое, рабіць трэба так, ён будзе рабіць так, як робіце гэта вы...
30 абяцанняў (сабе і дзіцяці).
Дзеці растуць вельмі хутка. Яшчэ ўчора былі паўзункі і памперсы, сёння-дзённікі і плэеры, заўтра-інстытуты і самастойнае жыццё. Мы думаем, што пачаць правільнае выхаванне ніколі не позна. Яшчэ сёння пакрычаць на дзіцяці, а з панядзелка пачнем на практыцы прымяняць парады Ушынскага і Песталоцы. Але "панядзелак" у такіх выпадках не прыходзіць ніколі. Пакуль яшчэ не позна і малы цалкам перад вамі-маленькі, безабаронны чалавек. Так давайце паспрабуем паабяцаць яму( і сабе), што, пачынаючы...НЕ, НЕ З Новага года, а прама цяпер, з гэтай хвіліны, мы паспрабуем паводзіць сябе з ім інакш. А для разнастайнасці выканаем хоць бы палову гэтых 30 абяцанняў.
1. Перастанем рабіць дзіцяці заўвагі пры старонніх.
2. Не станем абмяркоўваць праблемы выхавання дзіцяці ў яго прысутнасці.
3. Пастараемся не крычаць на малога, асабліва калі ён не зрабіў нічога жудаснага.
4. Назаўжды запомнім, што ў кожнага дзіцяці - свая хуткасць росту, свае здольнасці і свой, непаўторны малюнак асобы.
5. Не будзем лішні раз прасіць чужых людзей пасядзець з нашым дзіцем: калі ў нас вольны час, значыць, дзіця мае права хаця б на палову яго частка.
6. Перастанем казаць пры дзіцяці грубыя словы, нават калі яны здаюцца нам цалкам прыстойнымі.
7. У хвіліны самых вялікіх свавольстваў і праказ будзем памятаць, што перад вамі ўсяго толькі дзіця, а не міжнародны тэрарыст.
8. Пачнем прывучаць дзіця да самастойнасці.
9. Прибережем плясканні для самых сур'ёзных выпадкаў.
10. Не будзем сілком карміць малога, будзем лічыцца з яго асобаснымі смакавымі прыхільнасцямі.
11. Навучымся часцей хваліць сваё дзіця. І будзем рабіць гэта шчыра.
12. Часам-без нагоды! - возьмем малога на рукі, моцна абдымем і пацалункам!
13. На ноч замест крыкаў " спаць!"прыгатуем дзіцяці казку ўласнага сачынення, дзе галоўным героем будзе ён сам.
14. На дзіцячы дзень нараджэння паклічам не сваіх сяброў і сваякоў, а маленькіх прыяцеляў малога, яго стрыечных брацікаў і сястрычак.
15. Пачнем рабіць з малым ранішнюю зарадку.
16. Будзем разам маляваць фарбамі, і паказваць малюнкі таце.
17. Пачнем гартаваць дзіцяня.
18. Будзем сачыць за чысцінёй і правільнасцю яго прамовы гэтак жа, як сочым за чысцінёй яго адзення.
19. Перастанем аддорвацца ад дзіцяці дарагімі падарункамі-будзем праводзіць з ім больш часу.
20. Навучымся цярпліва слухаць свайго малога.
21. Тэма спецыяльную сшытак, у якую будзем запісваць смешныя гісторыі з жыцця маляняці, а таксама пацешныя слоўцы, маленькія адкрыцця і важныя падзеі.
22. Не будзем ісці на падставе ў капрызаў і благіх настрояў маляняці – навучымся казаць «няма»!
23. Забаронім сабе падманваць дзіця, заўсёды будзем выконваць тое, што наабяцалі, і не абяцаць загадзя невыканальных рэчаў!
24. Часам дазволім падурэе і пагуляць з дзіцем на роўных.
25. Перастанем палохаць маляняці Бабай – Ягой, чужым дзядзькам, бабайкой, міліцыяй і уласным сыходам «да іншаму хлопчыку».
26. Будзем адказваць на любыя, нават самыя каверзныя пытанні дзіцяці.
27. Паступова пачнем прывучаць малога да працы: заахвочваць любую дапамогу па хаце, хай нават ад яе будзе больш страты, чым карысці.
28. Завядзём сямейныя традыцыі: перад сном усёй сям'ёй станем разглядаць альбомы з рэпрадукцыямі карцін вялікіх мастакоў.
29. Не будзем ставіцца да часу, праведзенага з дзіцем, як да часу, страчанага для сябе.
30. І, нарэшце перастанем адчуваць пачуццё віны перад дзіцем-лепш выпраўляць недапрацоўкі, чым знемагаць ад уласнай недасканаласці!
Парады настаўніка-дэфектолага для тат і мам.
Праблемы з развіццём маўленчых навыкаў у дзіцяці, калі яны не маюць сур'ёзных прычын, могуць быць ліквідаваны, калі звяртаць больш увагу на яго агульнае развіццё, а таксама выкарыстоўваць нескладаныя рэкамендацыі лагапедаў.
Нярэдка парушэнні ў развіцці прамовы дзіцяці звязаныя з недахопамі ў развіцці сківічных цягліц, якія непасрэдна ўплываюць і на стан артыкуляцыйнай апарата дзяцей. Для таго, каб умацаваць гэтыя мышцы, неабходна часцей прымушаць дзіцяці жаваць цэлыя гародніна, садавіна, сухары, скарыначкі хлеба і цэлыя кавалачкі мяса. Неабходна таксама займацца з дзіцем і развіццём цягліц шчок і мовы, для чаго прымушаць яго здзяйсняць паласкальныя руху, надзімаць шчокі, утрымліваць паветра ў роце, а таксама перакочваць яго з адной паловы рота на іншую.
На развіццё прамовы, ды і на разумовае развіццё ў цэлым, вельмі вялікі ўплыў аказвае дробная маторыка пальцаў рук, развіваць якую неабходна пачынаць з самага ранняга ўзросту. Для таго, каб пальчыкі маляняці былі больш рухомымі і паслухмянымі, трэба часцей прымушаць яго самастойна зашпільваць гузікі на вопратцы, завязваць шнуркі і закасаць рукавы. Можна зрабіць падобныя заняткі больш цікавымі для маляняці, калі арганізаваць іх правядзенне на ляльках.
Добра дапамагае развіццю маторыкі лепка з пластыліну, якая сама па сабе можа быць вельмі цікавым заняткам, а таксама дапаможа дзіцяці ў яго творчым развіцці і фарміраванні правільных маўленчых навыкаў.
разгарнуць » / « згарнуць