План- конспект урока по литературному чтению в 3 классе (учитель Курак О. А.)
Тэма: М.Скрыпка“Маці і Янка”
Мэта: удасканальванне навыка правільнага, свядомага, выразнага чытання;
Задачы: удасканальваць навык услых і моўчкі; развіваць уменні адказваць на
пытанні;
- ствараць умовы для ўзбагачэння і ўскладнення слоўнікавага запаса вучняў: для эмацыянальнага ўспрымання твора, для характарыстыкі герояў;
- садзейнічаць выхаванню працавітасці, павагі да бацькоў, старэйшых людзей;
- садзейнічаць фарміраванню умення працаваць у групе, у парах;
Ходурока
- Арганізацыйны момант.
- Актуалізацыя ведаў і ўменняў вучняў
-моўная размінка:
А) Дыхацельная гімнастыка “Рэха”.
Паставіўшы рукі рупарам, дзеці называюць імёны. Хлопчыкі завуць дзяўчынак, дзяўчынкі рэхам паўтараюць імёны, затым наадварот.
Б) Работа з лікавымі пірамідамі.
Перад вучнямі ліст з лікавымі пірамідамі. Заданне: паглядзець у цэнтр першага рада, а цяпер не зводзячы вачэй скажыце: “Якія лікі знаходзяцца злева і справа ад цэнтра, глядзіце толькі ў цэнтр, вочы нельга пераводзіць ні ўлева, ні ўправа”.
В) Чытанне складовых табліц з парнымі звонкімі і глухімі зычнымі шэптам, са здзіўленнем, з просьбай, з сумам, з радасцю, як “аса”, як мядзведзь.
Г) Практыкаванні для дыкцыі.
-Завучванне скорагаворак.
-праверка дамашняга задання
-чытанне па ролях твора“Коска”В.Хомчанкі( работа ў групах)
3. Увядзенне ў новую тэму:
- На дошцы рэбус 7я (Дзеці адгадываюць слова “Сям’я» ( звярнуць увагу на арфаграфію ў слове сям’я); расказаюць аб саставе сваёй сям’і, аб значэнні сям’і для чалавека, аб абавязках членаў сям’і, абсваёй дапамозе бацькам)
- Як вы думаеце, аб чым будзе твор, які мы будзем чытаць?
- Зараз мы прачытаем і параўнаем нашы здагадкі са зместам твора.
4.Першаснае ўспрыманне твора
-чытае настаўнік ( пасля заканчэння адказваюць на пастаўленае пытанне)
5.Паўторнае чытанне твора (чытанне моўчкі)
Слоўнікавая работа: турботы, паснедаўшы, вячэра, палуднаваць. (Слабым вучням прапаную выбраць з запісаных на дошцы слоў, словы-сінонімы, якія падыходзяць па сэнсу:розныя справы, “завтрак”, “ужин”, абедаць.
6. Чытанне і аналіз канкрэтнага зместу твора.
Чытанне ў парах.
Пытанні пасля твора 1, 2, 3,
Работа з тэкстам:
- Перачытванне тэкста: клас дзеліцца на дзве групы. Першая група атрымлівае заданне: знайсці фразеалагізмы, сказаныя хлопчыкамі растлумачыць іх.Другой групе - прачытаць і знайсці фразеалагізмы, сказаныя мамай і растлумачыць іх.
Правяраецца
Першай групе: знайсці словы для характарыстыкі Янкі. (Падцвердзіць словамі з тэксту)
Другой групе –для характарыстыкі мамы. (Падцвердзіць словамі з тэксту)
Упрамства мама ласка
Клапатлівасць працавітасць
Мудрасць Янка абыякавасць
Гультайства строгасць
(Калі называюць гультайства і абыякавасць, то растлумачыць, што гэтыя словы могуць і не падысці, так як хлопчык можа і не быць такім, таму што ў дадзеным выпадку яго жаданне пагуляць перамагае просьбу мамы, як трэба бароцца з такім жаданнем).
-Верш перачытваецца з мэтай назірання за зменай настрою герояў.
Чаму мяняецца настрой хлопчыка і мамы?
Фізкультхвілінка
Падрыхтоўка да выразнага чытання твора
- Падбор інтанацыі для апавядальных сказаў: для сказаў Янкі–інтанацыя незадаволенасці, упрамства ў першай частцы;інтанацыя ласкі–у другой частцы.
Для апавядальных сказаў мамы: у першай частцы–інтанацыя просьбы, у другой-інтанацыя здзіўлення, строгасці.
- Падбор тэмпу чытання: словы Янкі-у больш хуткім тэмпе (спяшаецца гуляць), словы мамы - больш разважліва (старэйшая, больш вопыту)
- Паўзы: складанне партытуры тэксту
Выразнае чытанне твора:работа ў парах.
- Слабейшым вучням-прачытванне пытальных іклічных сказаў.
- Вучні сярэдняга ўзроўню - чытаюць адзін аднаму.
- Для вучняў высокага ўзроўню: прачытаць верш у асобах.
Гульня “Прачытаць верш з экрана тэлевізара”
7.Абагульненне прачытанага
-А як бы вы паступілі на месцы героя?
-Выберыце прыказку якая падыходзіць да твора:
Якая праца, такая і аддача.
Хто працы не баіцца, ад таго і лень уцякае.
Праца ўсё перамагае.
8. Творчая работа
-Замена адных слоў другімі, каб атрымаўся новы твор
Падвядзенне выніку ўрока
-Мне спадабалася, што …
9. Дамашняе заданне ( на выбар)
- Прыдумаць працяг (можна ў прозе, а можна вершам)
- Навучыцца выразна чытаць верш “ Маці і Янка”
- Добра чытаць верш “Маці і Янка”
Рэфлексія “Вугалок настрою”
-Дзеці выбіраюць колер свайго настрою, падыходзяць істановяцца, тлумачаць, з чым для іх асацыіруецца гэты колер.
разгарнуць » / « згарнуць