ПАЛАЖЭННЕ
аб камісіі па супрацьдзеянні карупцыі
ДУА «Лобчанская базавая школа»
1. Камісія па супрацьдзеянні карупцыі (далей - камісія) ствараецца загадам дырэктара ДУА "Лабчанская базавая школа" ў колькасці не менш за пяць членаў. Старшынёй камісіі з'яўляецца кіраўнік установы, а ў выпадку адсутнасці кіраўніка – асоба, якая выконвае яго абавязкі. Сакратар камісіі абіраецца на пасяджэнні камісіі з ліку яе членаў. Склад камісіі фарміруецца з ліку работнікаў дзяржаўнай установы адукацыі "Лабчанская базавая школа".
2. Камісія ў сваёй дзейнасці кіруецца Канстытуцыяй Рэспублікі Беларусь, Законам Рэспублікі Беларусь ад 15 ліпеня 2015 г. № 305-З «аб барацьбе з карупцыяй», іншымі актамі заканадаўства, у тым ліку тыпавым становішчам, а таксама зацвярджаемым кіраўніком дзяржаўнай установы адукацыі "Лабчанская базавая школа" Палажэннем аб камісіі, у якім улічваюцца асаблівасці дзейнасці ўстановы.
4. Асноўнымі задачамі камісіі з'яўляюцца:
акумуляванне інфармацыі аб парушэннях заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй, учыненых работнікамі ўстановы;
абагульненне і аналіз паступае, у тым ліку з дзяржаўных органаў, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы;
своечасовае вызначэнне карупцыйных рызык і прыняцце мер па іх нейтралізацыі;
распрацоўка і арганізацыя правядзення мерапрыемстваў па супрацьдзеянні карупцыі ў установе, аналіз эфектыўнасці мер, што прымаюцца;
каардынацыя дзейнасці ўстановы па рэалізацыі мер па супрацьдзеянні карупцыі;
Узаемадзеянне з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях процідзеяння карупцыі;
разгляд пытанняў прадухілення і ўрэгулявання канфлікту інтарэсаў;
разгляд пытанняў выканання правілаў этыкі дзяржаўнага служачага (карпаратыўнай этыкі);
прыняцце мер па ліквідацыі наступстваў карупцыйных правапарушэнняў, правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і іншых парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства.
5. Камісія ў мэтах вырашэння ўскладзеных на яе задач ажыццяўляе наступныя асноўныя функцыі:
удзельнічае ў межах сваёй кампетэнцыі ў выкананні даручэнняў вышэйстаячых дзяржаўных органаў па прадухіленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі і карупцыйных правапарушэнняў;
вядзе ўлік паступаючай з праваахоўных і кантралюючых органаў, іншых дзяржаўных органаў і арганізацый і якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб інфармацыі аб парушэннях антыкарупцыйнага заканадаўства работнікамі ўстановы адукацыі і аналізуе такую інфармацыю;
заслухоўвае на сваіх пасяджэннях справаздачы аб праводзімай рабоце па прафілактыцы карупцыі;
ўзаемадзейнічае з дзяржаўнымі органамі, якія ажыццяўляюць барацьбу з карупцыяй, грамадскімі аб'яднаннямі і іншымі арганізацыямі па пытаннях супрацьдзеяння карупцыі;
прымае ў межах сваёй кампетэнцыі рашэння, а таксама ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
распрацоўвае меры па прадухіленню або ўрэгуляванню сітуацый, у якіх асабістыя інтарэсы работніка установы адукацыі, яго мужа (жонкі), блізкіх сваякоў або сваякоў ўплываюць альбо могуць паўплываць на належнае выкананне гэтым работнікам сваіх службовых (працоўных) абавязкаў;
распрацоўвае і прымае меры па пытаннях барацьбы з карупцыяй;
запытвае ў падначаленых у межах кампетэнцыі дзяржаўнага органа (арганізацыі) ва ўстаноўленым заканадаўчымі актамі парадку інфармацыю па пытаннях процідзеяння карупцыі;
уносіць прапановы аб прыцягненні да дысцыплінарнай адказнасці падначаленых ім работнікаў, якія ўчынілі правапарушэнні, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйныя правапарушэнні;
разглядае прапановы членаў камісіі аб удасканаленні метадычнай і арганізацыйнай працы па супрацьдзеянні карупцыі;
выпрацоўвае прапановы аб мерах рэагавання на інфармацыю, якая змяшчаецца ў зваротах грамадзян і юрыдычных асоб, па пытаннях праяў карупцыі;
разглядае прапановы членаў камісіі аб заахвочванні работнікаў, якія аказваюць садзейнічанне ў прадухіленні праяў карупцыі і іх выяўленні, выяўленні правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў;
ажыццяўляе іншыя функцыі, прадугледжаныя Палажэннем аб камісіі.
6. Дзейнасць камісіі ажыццяўляецца ў адпаведнасці з планамі працы на каляндарны год, якія зацвярджаюцца на яе пасяджэннях.
План работы камісіі на каляндарны год з пералікам якія падлягаюць разгляду на пасяджэннях камісіі пытанняў павінен быць размешчаны на афіцыйным сайце дзяржаўнага органа (арганізацыі) у глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт не пазней за 15 дзен з дня яго зацвярджэння.
Інфармацыя аб даце, часе і месцы правядзення пасяджэнняў камісіі падлягае размяшчэнню на афіцыйным сайце ўстановы ў глабальнай кампутарнай сеткі Інтэрнэт не пазней за 5 рабочых дзен да дня правядзення пасяджэння камісіі.
7. Не могуць быць адначасова членамі камісіі асобы, якія складаюцца ў шлюбе або якія знаходзяцца ў адносінах блізкага сваяцтва або ўласцівасці.
8. Старшыня камісіі:
нясе персанальную адказнасць за дзейнасць камісіі;
арганізуе працу камісіі;
вызначае месца і час правядзення пасяджэнняў камісіі;
сцвярджае парадак дня пасяджэнняў камісіі і парадак разгляду пытанняў на пасяджэннях, пры неабходнасці ўносіць у іх змены;
дае даручэнні сябрам камісіі па пытаннях яе дзейнасці, ажыццяўляе кантроль за іх выкананнем;
неадкладна прымае меры па прадухіленні канфлікту інтарэсаў або яго ўрэгуляванні пры атрыманні інфармацыі, названай у абзацы сёмым часткі першай пункта 10 гэтага тыпавога становішча.
У выпадку адсутнасці неабходнай колькасці членаў камісіі на яе пасяджэнні старшыня камісіі прызначае дату новага пасяджэння, але не пазней чым праз месяц з дня не адбыўся пасяджэння.
9. Член камісіі мае права:
уносіць прапановы па пытаннях, якія ўваходзяць у кампетэнцыю камісіі;
выступаць на пасяджэннях камісіі і ініцыяваць правядзенне галасавання па ўнесеных прапановах;
задаваць удзельнікам пасяджэння камісіі пытанні ў адпаведнасці з парадкам дня і атрымліваць на іх адказы па сутнасці;
знаёміцца з пратаколамі пасяджэнняў камісіі і іншымі матэрыяламі, якія тычацца яе дзейнасці;
у выпадку нязгоды з рашэннем камісіі выкласці пісьмова асаблівае меркаванне па разглядаемага пытання, якая падлягае абавязковаму далучэнню да пратаколу паседжання камісіі;
ажыццяўляць іншыя паўнамоцтвы ў мэтах выканання ўскладзеных на камісію задач і функцый.
10. Член камісіі абавязаны:
прымаць удзел у падрыхтоўцы пасяджэнняў камісіі, у тым ліку фарміраванні парадку дня пасяджэння камісіі;
удзельнічаць у пасяджэннях камісіі, а ў выпадку немагчымасці ўдзелу ў іх паведамляць пра гэта старшыні камісіі;
па рашэнні камісіі (даручэнні яе старшыні) прымаць удзел у праводзяцца мерапрыемствах па выяўленні фактаў здзяйснення правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, а таксама невыканання заканадаўства аб барацьбе з карупцыяй;
не здзяйсняць дзеянняў, якія дыскрэдытуюць камісію;
выконваць рашэнні камісіі (даручэння яе старшыні);
неадкладна ў пісьмовай форме паведаміць старшыні камісіі аб узнікненні канфлікту інтарэсаў або магчымасці яго ўзнікнення ў сувязі з выкананнем абавязкаў сябра камісіі;
добрасумленна і належным чынам выконваць ускладзеныя на яго абавязкі.
Член камісіі нясе адказнасць за невыкананне або неналежнае выкананне ўскладзеных на яго абавязкаў.
11. Сакратар камісіі:
абагульняе матэрыялы, якія паступілі для разгляду на пасяджэннях камісіі;
вядзе дакументацыю камісіі;
паведамляе членаў камісіі і запрошаных асоб аб месцы, часу правядзення і парадку дня пасяджэння камісіі;
забяспечвае падрыхтоўку пасяджэнняў камісіі;
забяспечвае азнаямленне членаў камісіі з пратаколамі пасяджэнняў камісій;
ажыццяўляе ўлік і захоўванне пратаколаў пасяджэнняў камісіі і матэрыялаў да іх.
12. Перашкода членам камісіі ў выкананні імі сваіх паўнамоцтваў не дапускаецца і цягне прымяненне мер адказнасці ў адпаведнасці з заканадаўчымі актамі.
121. Грамадзяне і юрыдычныя асобы маюць права накіраваць ва ўстанову, у якім створана камісія, прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі Камісіі.
Прапановы грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі, якія адносяцца да кампетэнцыі Камісіі, разглядаюцца на пасяджэнні камісіі і далучаюцца да матэрыялаў дадзенага пасяджэння.
Да прапаноў грамадзян і юрыдычных асоб аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі і парадку іх разгляду прымяняюцца патрабаванні, прадугледжаныя заканадаўствам аб зваротах грамадзян і юрыдычных асоб.
У выпадку нязгоды з вынікамі разгляду прапановы аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі грамадзянін, юрыдычная асоба мае права накіраваць адпаведную прапанову аб мерах па супрацьдзеянні карупцыі ў вышэйстаячы дзяржаўны орган (арганізацыю) і (або) іншы дзяржаўны орган у адпаведнасці з кампетэнцыяй, усталяванай заканадаўствам аб барацьбе з карупцыяй.
13. Пасяджэнні камісіі праводзяцца па меры неабходнасці, у тым ліку для разгляду выяўленых камісіяй у ходзе яе дзейнасці канкрэтных парушэнняў антыкарупцыйнага заканадаўства, у тым ліку правапарушэнняў, якія ствараюць умовы для карупцыі, і карупцыйных правапарушэнняў, але не радзей аднаго разу ў паўгоддзе. Рашэнне аб скліканні камісіі прымаецца старшынёй камісіі або па прапанове не менш адной траціны яе членаў.
У пасяджэнні камісіі ўдзельнічаюць прадстаўнікі юрыдычных асоб і грамадзяне, у дачыненні да якіх старшынёй камісіі прынята рашэнне аб іх запрашэнні на гэтае пасяджэнне.
разгарнуць » / « згарнуць